מצבה עם תמונה: בניית מצבה עם תמונה להנצחת הנפטר | רמי מצבות

מצבה עם תמונה

מצבות עם תמונות

לצד מצבות הכוללות סמלים שונים או איורים שמתווספים לכיתוב על המצבה, ניתן להבחין מדי פעם גם במצבות עם תמונות של הנפטר או הנפטרים, דבר שבעבר הרחוק לא היה נפוץ.

מקור המנהג הוא כנראה במדינות מסוימות שבהן חלק מן האוכלוסייה לא ידעה קרוא וכתוב ולכן זיהוי הקבר רק על פי המצבה לא תמיד היה אפשרי (קחו בחשבון שלעיתים היה מדובר בבתי קברות גדולים מאוד). כיום כמובן הרוב המכריע של האוכלוסייה בישראל יודע קרוא וכתוב ושיעורי האנאלפביתיות הם נמוכים מאוד, אך המנהג נשאר. 

ישנם אף אנשים המעידים שהם מרגישים קרבה גדולה יותר אל הנפטר בדרך זו והתמונה מצליחה לשמר את הזיכרון בצורה טובה יותר.

לפני שמחליטים על מצבה עם תמונה

לפני שאתם מחליטים להקים מצבה עם תמונה עבור יקיריכם, עליכם לקחת בחשבון שמבחינה הלכתית עדיין מדובר בעניין מעט בעייתי. הסיבה לכך היא שהתמונה נחשבת לפסל וכך יוצא שכאשר מתפללים מול הקבר, למעשה מתפללים אל פסל, דבר שאסור על פי היהדות.

עניין אחר הוא עניין המידות של המצבה: כאשר התמונה והכיתוב על המצבה נמצאות על אבן אחת, ייתכן שהגובה של הקבר עצמו יחרוג מן המקובל בבית הקברות (פחות רלוונטי לקבורה בקומות).

לסיכומו של דבר, במידה ומדובר בבית קברות חילוני / אזרחי (או כזה שיש בו גם חלקות המיועדות ל"קבורה כללית"), בדרך כלל לא תהיה בעיה לשלב מצבה עם תמונה מכיוון שחופש הפעולה הניתן לאבלים הוא גדול למדי. באופן מעט יוצא דופן, גם בבתי קברות צבאים הדבר לרוב מותר – כל עוד התמונה אינה גדולה או מפוארת באופן מוגזם.

במקרים אחרים רצוי לברר מהו הנוהג עם החברה קדישא של המועצה המקומית שבתחומה נמצא בית הקברות.

איך משלבים תמונה על מצבה?

הטכניקה לשילוב תמונה על מצבה (ולא פשוט הצבה שלה ליד הקבר באופן בלתי מכבד) היא שאלה בפני עצמה. אחת הדרכים היותר פשוטות היא לשים את התמונה בתוך מסגרת זכוכית ולהצמיד אותה למצבה. היתרון הוא שהתמונה שומרת על צורתה המקורית כולל כל הפרטים הקטנים וכמובן הצבע. החיסרון הוא שלמסגרת קל מאוד להישבר או להיסדק.

שיטה אחרת היא הדפסת תמונה על לוח פורצלן וחיבור שלו אל המצבה, אך גם הפורצלן לא ידוע בעמידותו הגבוהה יחסית ולכן אף זה לא פתרון אפקטיבי במיוחד.

השיטה המומלצת ביותר היא טכניקה של "הדפסת" תמונה על אבן שיש גרניט שהיא אבן שבלאו הכי משמשת ליצירת מצבות ולמעשה נחשבת לאחת האבנים היותר יוקרתיות והעמידות שישנן. ההמלצה היא להשתמש בגרניט שחור כדי לקבל תמונה בגווני אפור, אך ניתן גם להשתמש בגרניט בצבעים אחרים.

על רמי מצבות

לחברת "רמי מצבות תעשיית אבן ושיש" ישנו ניסיון של עשרות שנים בבניית מצבות איכותיות מכל הסוגים: מצבות יחיד, מצבות זוגיות או כפולות, מצבות משפחתיות, מצבות לקבורה בקומות ועוד. אנו מספקים את כל סוגי החומרים באיכות הגבוהה ביותר ונשמח להמליץ לכם על סוג המצבה והחומר המתאימים ביותר לדרישות הספציפיות שלכם. כמו כן אנחנו מספקים שירותים של חידוש מצבות עבור מצבות שנשחקו במהלך הזמן. 

אנו מספקים לכל לקוחותינו מענה מהיר ואישי, כולל קו מיוחד לדוברי רוסית.

בנוסף תוכלו למצוא באתר שלנו מידע על בתי קברות שונים בישראל וסידורי הקבורה המקובלים בהם תחת תפריט "מצבות בישראל". עוד כלי שימושי יאפשר לכם לעצב מודעות אבל ולהוריד אותן למחשב בקלות כדי להדפיס ולתלות אותן או לשלוח את הנוסח למדורי האבל בעיתונים.

 

השאירו הודעה

בכל פנייה או בקשה נשמח לעזור.

"*חובה" אינדוקטור שדות חובה

אולי יש לך שאלות?

הכאב עצמו הוא כאב רב, אבל אני נותן לו זמן הכאב עצמו הוא כאב רב, אבל אני נותן לו זמן.